PRODUKTY HOTELOWE PRODUKTY SZPITALNE

Baza wiedzy

Artykuły
1 2 3 4 5 6

Siła natury. Zioła na spokojny sen

Fabryka Materacy JANPOL - Siła natury. Zioła na spokojny sen
Wśród wielu sposobów na spokojny sen, przedstawiciele starszego pokolenia rekomendują wypicie szklanki ziół. Które z nich będą szczególnie pomocne, aby szybko wpaść w objęcia Morfeusza?


 
Lecznicze właściwości roślin
 
Rośliny, umiejętnie wykorzystane, mogą nie tylko zapobiegać wielu chorobom, ale również skutecznie leczyć. Ludzie od zarania dziejów szukali sposobów na swoje dolegliwości właśnie w naturze. Ze względu na niski koszt pozyskiwania surowców i ich naturalne występowanie, ziołolecznictwo odgrywa dużą wolę w medycynie ludowej, a z jego dobrodziejstw korzystają zwłaszcza społeczeństwa nieuprzemysłowione. Warto wiedzieć, że wiele leków dostępnych w aptekach również stworzono na bazie roślin. 
 
 
Skuteczne, ale nie dla każdego
 
Kluczem do sukcesu jest wiedza, jaką roślinę wykorzystać, aby wspomóc dany organ wewnętrzny lub leczyć konkretną chorobę. Przy kłopotach ze snem zioła mogą być równie skuteczne co przepisane przez lekarza farmaceutyki. Ważne, aby były odpowiednio dobrane i stosowane we właściwych dawkach. Trzeba też pamiętać o przeciwskazaniach. Zioła mogą wchodzić w interakcje z lekami i nasilać lub osłabiać ich działanie. Mogą też być niebezpieczne dla osób cierpiących na niektóre schorzenia, stąd przed wypiciem z pozoru niewinnej szklanki ziółek, wskazana jest konsultacja z lekarzem. 
 
 
Kozłek lekarski i szyszki chmielu na dobry sen
 
Kozłek lekarski, powszechnie zwany walerianą, znany jest ze swoich właściwości uspokajających i łagodzących stany lękowe. Wywołuje stan odprężenia psychicznego u osób, które skarżą się na trudności z zasypianiem. Napar z korzeni kozłka zapewni dobry nocny wypoczynek. Jedną łyżkę rozdrobnionych korzeni wystarczy zalać 1,5 szklanki wrzącej wody, parzyć pod przykryciem 30 minut, odstawić na 10 minut i odcedzić. Pić 1/4 - 1/3 szklanki 2-3 razy dziennie po posiłku.
 
Wyciąg z szyszek chmielu przynosi ulgę w stanach zmęczenia i wyczerpania oraz przy trudnościach w zasypianiu, pomaga uwolnić się od pobudzenia i uczucia niepokoju. Aby przygotować napar, należy zmieszać po 30 g szyszek chmielowych, ziela dziurawca i korzenia kozłka oraz po 20 g liści mięty pieprzowej i ziela serdecznika lub liści melisy. Zalać 2 łyżki ziół 2,5 szklanki wrzącej wody i parzyć pod przykryciem 30 minut. Odstawić na 10 minut i przecedzić do termosu. Pić 2/3 szklanki 2-3 razy dziennie po jedzeniu.
 
Badania naukowe potwierdzają skuteczność ziół w profilaktyce i leczeniu różnych chorób. Dzięki możliwościom współczesnej nauki możemy jeszcze pełniej poznać i wykorzystać właściwości roślin.