PRODUKTY HOTELOWE PRODUKTY SZPITALNE

Baza wiedzy

Artykuły
1 2 3 4 5 6

Jak przygotować sypialnię na zimę?

Temperatura na zewnątrz nie zachęca do wyjścia spod kołdry, więc automatycznie więcej czasu spędzamy w łóżku. Podpowiadamy jak zapewnić sobie pełen komfort w zimowej odsłonie sypiali.

Przygotowując swoją sypialnię do zimy, w pierwszej kolejności zmieniamy kołdrę na zimową – z cieplejszym i bardziej puszystym wypełnieniem. Tak samo jest z pościelą, częściej wybieramy tę bawełnianą i flanelową, która dobrze izoluje ciepło.

Po pierwsze materac.

Przy tych zmianach nie powinniśmy pomijać materaca. Jeżeli nasz model wyposażony jest w pokrowiec letnio – zimowy, którego warstwa ociepliny jest wzbogacona o powłokę bawełnianą i wełnianą, powinniśmy wybrać stronę z wełną. To materiał, który doskonale kumuluje ciepło, więc grzeje nas wykorzystując przy tym ciepło naszego ciała. Jeżeli nie posiadamy pokrowca lato/ zima to również idealny moment, żeby odświeżyć pokrowiec przeznaczony do prania.
Przy okazji zmiany pokrowca warto również odkurzyć wnętrze materaca i pozbyć się zalegającego w nim kurzu i roztoczy. W okresie zimowym powinno się wykonywać tę czynność regularnie, ponieważ korzystanie z centralnego ogrzewania zwiększa powstawanie kurzu, który gromadzi się m.in. w materacu.

Poza pokrowcem część materacy posiada zróżnicowane strony, gdzie wykorzystane surowce wpływają nie tylko na odczuwalną twardość, ale można je również dostosować do aktualnie panującej pory roku. Lateks i pianki lepiej sprawdzą się w okresie letnim, natomiast zimą warto wybrać stronę z pianki termoelastycznej, która kumuluje ciepło oraz daje uczucie otuletnia, co świetnie sprawdza się w chłodniejsze dni.
 
Po drugie temperatura powietrza we wnętrzu.

I choć zimą najchętniej zwiększylibyśmy temperaturę we wnętrzu do maksymalnie wysokiej, to w sypialni nie jest to wskazane. Zbyt wysoka temperatura nie sprzyja dobremu snu, a co więcej, może powodować katar i suchość w gardle. Zamiast ułatwiać regenerację organizmu i zapewnić nam rześkie poranki, po nocy w zbyt ciepłej sypialni grozi nam ospałość i rozleniwienie. Ważne jest zatem regularne wietrzenie sypialni. Przed pójściem spać, nawet przy dużych mrozach, warto choć na 10 minut otworzyć okno, oczywiście jeżeli jakość powietrza na to pozwala. 

Po trzecie odpowiednia wilgotność powietrza.

Oprócz temperatury, równie ważnym czynnikiem jest wilgotność jaka panuje w sypialni. Optymalna dla naszego samopoczucia powinna wynosić około 50 procent. Niższa, skutkująca zbyt suchym powietrzem powoduje, że w pomieszczeniu unosi się kurz i roztocza, które mogą wywoływać męczący kaszel i katar, a nawet alergie. W okresie grzewczym, trudno o zachowanie odpowiedniego poziomu wilgotności, dlatego warto rozważyć zakup urządzenia wspomagającego nawilżanie powietrza. Na rynku dostępne są różne modele nawilżaczy. Od najprostszych, które wiesza się na grzejniku, po takie sterowane elektronicznie. Zamiast wodą, można napełnić je roztworem solankowym, dzięki czemu powietrze w pokoju wzbogacone zostanie o jod. Jeśli producent nie zabrania, można też pokusić się o dodanie do  nawilżacza olejku aromatycznego.


A na koniec, coś dla tych, którzy lubią pić ciepłą herbatę w łóżku – nakładka wodoszczelna.

To dobry pomysł, jeżeli w łóżku spędzamy czas również w czasie dnia. Ciepła herbata i książka pod kołdrą to wspaniały pomysł, kiedy za oknem pojawi się śnieg. Jednak, aby zabezpieczyć materac przed ewentualnym rozlaniem płynu warto rozważyć zakup nakładki ochronnej. W naszej ofercie znajdą Państwo nakładki higieniczne i moltonowe, których struktura skutecznie zabezpiecza przed przedostaniem się płynów do wnętrza materaca. Produkty te można łatwo założyć na materac za pomocą gumek oraz zdjąć i wyprać w warunkach domowych.